Företag måste ha koll på sin marknadskomminikation, det vill säga hur de kommunicerar med sina kunder. Om marknadskommunikationen fungerar vet kunderna att företaget finns och vad de säljer. Boken Optimal Marknadskommunikation av Dahlén och Lange handlar om just det, hur företag ska lägga upp isn marknadskommunikation för att lyckas. Jag tyckte att boken var jättebra eftersom den är skriven med fokus på hur det verkligen ser ut. Boken är lättläst och varje kapitel leder till nästa på ett naturligt sätt. Boken behandlar bland annat varumärken, positionerin och reklamplanering vilket jag är mycket intresserad av och jag är övertygad om att jag kommer att ha nytta av boken i framtiden då jag hoppas få arbeta med praktisk marknadsföring.
Det mest intressanta i hela boken är kapitlet som behandlar alternativa kommunikationssätt som PR och säljsfrämjande åtgärder. Pr förklaras som en viktig del och att det krävs mycket av en person som vill arbeta med PR.
Boken var som sagt jättebra och jag rekomenderar alla som är intressearde av att lära sig mer om hur marknadskommunikation fungerar i verkligheten att läsa den. Se bara till att du har tid innan du börjar för du kommer inte kunna sätta ner boken innan du har läst hela.
-Michela
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti