tiistai 16. huhtikuuta 2013

En tillbakablick på Micco och Per


Då vi i början av kursen kollade upp lite intressanta bloggar hittade jag Pers blogg och Miccos blogg. I deras senaste inlägg hittade jag några intressanta grejer som jag tänkte skulle kunna vara användbara i vårt filmprojekt som gruppen fokuserar på för tillfället. Pers blogg stärvade en aning, så jag hittade bara ett bra inlägg som jag kunde öppna. Det var om en film, eller egentligen denna film, där alldeles vanliga stillbilder, som inte har något med varandra att göra, sätts ihop och bildar en historia. Här en historia som börjar med kärlek och slutar med bingo. Ganska kul sätt att gå till väga tycker jag!

Micco hade å sin sida skrivit lite mer om branding och tog upp något som jag inte hört förut, nämligen Varumärkets fyra S. Dessa är:
  • ·      Syftet, Sekten, Saken och Sagan
Dessutom skrev han ganska kul om hur alla egentligen innerst inne hatar reklam. För reklambyråerna innebär detta:

            Alltså producerar vi reklam som gör våra uppdragsgivare glada. Och mest glada blir de när de känner att ingen kan tycka illa om reklamen – av reklam som alla kan acceptera”

Det sista citatet borde vi verkligen tänka på då vi ska marknadsföra ÖPU... För det är inget lätt jobb, kan jag säga er!

-Jeanette

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti