torstai 9. toukokuuta 2013

Godis och marknadsföring.

Den 8 maj hoppade några ivriga studeranden på en buss till stan för att få äta lite godis. Det var alltså dags för ett företagsbesök på Fazer. Bussresan var lång, men värd väntan: det var en väldigt lyckad dag!

På Fazer lyssnade vi på ett föredrag  angående brandingen av Fazer och hur Fazer blivit ett så starkt varumärke som det är i dagens Finland. För alla känner vi ju till Fazers blå, t.ex. Företagets mest kända produkt som fortfarande är den samma som den varit de 100 senaste åren. Ganska fascinerande att höra historien bakom Karl Fazers succé!

När alla mådde illa och kände som att de aldrig mer vill äta choklad i hela sitt liv, satte vi oss å bussen igen och riktade våra näsor in mot Helsingfors centrum. Marknadsföringsföretaget Miltton stod näst på listan.

När vi väl var framme blev vi varmt mottagna med öl, juice och mineralvatten. Lite nötter och choklad bjöds det också på. Sedan lyssnade vi i drygt en timme på presentationer angående företagets grundande, hur varje föreläsare fått jobbet och vad som lönar sig att satsa på i framtiden. Nämligen kommunikation på alla nivåer. Nu vet jag åtminstone vad jag tänker läsa då jag åker på utbyte. För Miltton verkade verkligen som en arbetsplats där man skulle trivas. Något i stil med den arbetsplatsen vill jag gärna se som min arbetsplats i framtiden!



-Jeanette

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti