keskiviikko 27. maaliskuuta 2013

Open Space 26.03.13

Vi var alla inom gruppen på vår första Open Space tillställning igår. Vi diskuterade, lyssnade och fick nya idéer. Jätte intressant sätt att lära sig nytt på!
Vi behandlade alltså 6 huvudämnen:

  1. Branding
  2. PR och kommunikation
  3. Intern kommunikation
  4. Ny media
  5. Företagsbloggar
  6. Generation Z
Ny media, där pekplattor, appar och smarttelefoner behandlades, kändes ganska "seen". Vi är alla insatta i hur man använder en smarttelefon, hur facebook, instagram och twitter används, så det kändes inte precis som att vi fick ut något nytt av den punkten. Samma gällde branding. Här insåg vi alla ändå plötsligt hur stor roll juridiken spelar inom branding.
PR och kommunikation tyckte vi var intressantast, åtminstone jag (Jeanette) och Michela (speciellt intressant var Marias berättelser om PR-studierna på Utica college, hehe). Intern kommunikation var också ganska kul att lyssna på, trots att det också behandlades en hel del av självklarheter (vi vet ju alla att det är viktigt med intern kommunikation och att allt antagligen skulle falla om inte kommunikationen fungerar).
Företagsbloggar och generation Z var antagligen de punkter som gav oss alla mest nya insikter. Vi höll dock inte alla riktigt med om att generation Z kan ses som bortskämda, eftersom de lever i helt andra förhållanden än vad andra generationer gjort tidigare. Dessutom konstaterade Eleonore en ganska intressant grej: det är inte barnen som är bortskämda, det är samhället som är bortskämt.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti