maanantai 25. maaliskuuta 2013

Not everything in black and white makes sense



Nu ni. Det här är någonting av det bästa jag har upplevt när det kommer till reklam. Jag hade igen aning om hur bra Guinness marknadsföring är. Flera öl-företag har gigantiska reklambudgetar och fortfarande finns det få som är mera än bara smörja.

Jag är så glad över att någon tänker lite längre och är finurlig. Bara det att företaget/reklambyrån har valt att göra reklamerna i svart och vitt, precis som drycken Guinness. Och hur reklamen ovanför tar exakt så länge som det tar att hälla upp en Guinness. Det som dessutom gör mig innerligt glad i hjärtat är att denna reklam rankades först på "The 100 Greatest TV Adverts" i Storbritannien år 2009, människor uppskattar verkligen bra reklam.

När det kommer till Guinness marknadsföring har det till och med gått så tokigt att företagsreklamerna är mer omtyckta än själva produkten. Det om någonting är otrolig reklam, trots att människor inte gillar produkten gillar de varumärket. Jag är absolut inget fan av drycken Guinness, men efter alla dessa underbara reklamer jag plöjt igenom idag tänker jag böra lära mig dricka drycken också.

Här kommer ni till en annan helt f a n t a s t i s k reklam. Och ja, jag är uppriktigt excited över Guinness marknadsföring.

- Eleonore



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti