Idag började kursen Marknadskommunikation vid HHÅA. Vi gick igenom grunderna för kursen, diskuterade lite allmänt kring ämnet och blev sedan indelade i grupper enligt kortspelet Svartepetter - Därför namnet Sabel.
Vi kommer att blogga under kursens lopp om våra tankar, åsikter och annat roligt. Vi hoppas att kursen ger oss mycket och att vi får veta mer om olika verktyg inom marknadskommunikation.
Denna familj består av: Eleonore, Michela, Pihla och Jeanette.
Idag diskuterade vi alltså kring grunderna för marknadskommunikation och gjorde lite brainwrititing. Detta gick alltså ut på att vi fick en fråga som vi sedan skulle skriva ner våra tankar om. Efter en stund skulle pappret vandra vidare till följande person som skulle fortsätta på den förra personens tankar. Detta resulterade i fyra mycket intressanta storyn. Gemensamt för alla storyn var dock att vi alla tänkte ganska lika.
Vår fråga var: Vad är reklam med Stopping Power?
Citat ur våra storyn:
"Det är bra om man lyckas introducera produkten/tjänsten på ett nytt sätt eller på något lite överraskande sätt som folk kanske inte är vana vid."
"...att göra en reklam mot kvinnovåld genom att ha en bild på en kvinna som blir slagen i ansiktet. Människor skulle reagera starkt på dennabild och verkligen tänka efter vad som kvinnovåld innebär."
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti